De sidste 3 gange, vi har skullet flyve, har vi været ude for, at flyet enten har været overbooket, forsinket eller aflyst. Det er møgirriterende at stå i luthavnen med hele familien, og så skal vi til at ændre alt. Vi ved godt, at der er mulighed for at få kompensation, men vi har ikke fået gjort det, for der er jo så meget andet at tænke på, når man står i den situation.
Der er firmaer, der tager slæbet
Vores nabo fortalte os dog til sommerfesten, at der var firmaer som Skyhelp, der sikrede, at du altid ville få din kompensation, og de tog faktisk kun et mindre honorar for at gøre det. Vi stod og skulle på skiferie lige efter jul, så jeg besluttede mig, at vi skulle kigge ind på deres hjemmeside og se, hvad de tilbød af service, og hvad de skulle have for det.
Deres service var imponerende, så snart de fik den korrekte dokumention for, at du havde misset din rejse pga. overbookning eller andet, som giver dig ret til kompensation, så ville de gå i aktion, og de ville allerede efter 24 timer have svar til dig, om du kunne få din kompensation, og det var også først der, de ville trække det gebyr, som de skulle have for at hjælpe med at få din kompensation kradset ind.
Hav det in mente
Jeg skrev mig med det samme deres service bag øret, for der var ingen grund til at lade være, for klog af skade ville jeg i det mindste kunne få min kompensation, hvis uheldet igen var ude.
Jeg fik dog ikke brug for deres service til skiferien, men kun et par uger efter skulle jeg på forretningsrejse, og der var der så et fly, som var forsinket, så jeg ikke kunne komme frem til tiden. Det tog de sig af med så stor professionalisme, at jeg aldrig havde troet, det var muligt, så jeg er glad for at have dem i mit hjørne, når uheldet er ude.